Marketing a branding

10 tipov ako zvýšiť dôveryhodnosť značky

Dôvera je základom zdravých medziľudských vzťahov a má svoje opodstatnenie aj v biznise.
Ak sa nám náhodou nedarí, je načase preskúmať, či pôsobíme na svoje okolie dôveryhodne a autenticky.

Môže to mať priamy vplyv na aj našu klientelu. Všetci si k sebe radšej vyberáme ľudí, ktorým dôverujeme a ktorí pôsobia úprimným dojmom.

V našom rozhovore sme sa dotkli niekoľkých kľúčových prvkov, ktoré pri budovaní dôveryhodnej značky nemožno opomenúť.

Dôveryhodná značka sa buduje vo vnútri

Ak ste majiteľ, či marketér firmy, skúste si jednoducho zodpovedať niekoľko otázok.

Pracujete s príbehom vašej firmy či značky?
Využívate referencie vo váš prospech?
Ukazujete svoju odbornosť cez certifikáty?
Budujete partnerstvá?
Dávate do sveta svoju spoločenskú zodpovednosť?

Toto je len niekoľko základných otázok, aby ste zistili ako dôveryhodne pôsobíte.

Ďalšími prvkami sú napríklad:

  • Kontakty a práca s nimi
  • Know-how pozadie a jeho zdieľanie
  • Autentická komunikácia
  • Konzistentnosť posolstva
  • Human 2 Human faktor – ukážka ľudskosti
  • Networking
  • Práca s obsahom
  • Budovanie vzťahu
  • Emócia a osobný rozmer
  • Digitálna mediálna stopa

Spomenuli sme, aké hodnoty a prvky si zákazník vníma v komunikácii so značkou, a tiež aké sú najčastejšie chyby firiem, ktoré im kazia imidž.

Po vypočutí by ste mali zistiť, na čo všetko si dávať pozor v komunikácií.
Vyťažte maximum poznatkov na to, aby ste si odkontrolovali ako na ostatných pôsobíte práve vy.